mydrawingsandmylife

Alla inlägg den 25 januari 2014

Av eleonore - 25 januari 2014 15:07

Nu var det jusjukt längesedan jag blogga! Sorry för det. Men har inte haft någon inspiration och har inte vetat vad jag skulle blogga om, vet jag inte nu heller men måste lägga ut något iallafall. Plus att hade en inlämningsuppgift i historia där vi skulle ta reda på hur det var att vara barn på 1700-talet.... Seriosly?

För er som är nybörjare på att rita, eller är som mig som vill lära er att rita nya saker eller inte vet vad nu vill rita. När jag inte vet vad jag ska rita eller vill göra något nytt så kollar jag på Mark Crilleys videos på Youtube. Han är jätteduktig på att rita och att lära ut,det har iallfalI hjälpt mig mycket! Och hoppas att det kanske hjälper er också.

Men jag har faktiskt ritat en del! Bl.a min loggboks framsida! Så kommer en hel hög med bilder.

En tiger. Men denna ritade jag genom att följa Mark Crilleys video, och detta blev ju resultatet. Faktiskt sjukt nöjd, speciellt eftersom att jag alltid mailar när jag ritar djur.

Ooooch, den vändes. Suck.
"hon är för smal hon är blablabla" jag bryr mig inte! Okej? Jag kan väl Fp rita dem hur smaka jag vill.
Anyway, Detta är min version av "Wellcome to Line generation, where teenagers are stad and have nothing but fake smiles" tog dock inte den texten, tig en annan. Om ni inte kan läsa min handstil så står de "there is only one hell, the one we live in".

Min version av "I feel so empty". Gjorde den mer bearbetad än originalet är och blev faktiskt riktigt nöjd. Allt är i blyerts förutom blommorna sim jag gav färg, men på vilden ser det brunt ut. Suck.

Nej min bruna är inte slut, bag ville att hon skulle ha lila hår. Deal with it!
Vet inte riktigt vad jag ska skriva för något, man för tolka det hur man vill.

Detta ska föreställa en fallen ängel. Dem röda märkena på ryggen är hur hennes vingar har ryckts bort. Egentligen skulle jag kunna skriva hur långt som helst på denna, men det är fritt att tolka den.
Det jag skrivit är "de only want to be ourselves. We scream, we shout, we are the fallen angels" och det är en delav Fallen aangels av Black veil brides (bvb).

Har egentligen inget att tillägga. Budskapet är ju ganska tydligt "I refuse to sink"

Åååh så pinsamt! Är verkligen sämst på att rita porträtt. Försökte, och failade. Försökte rita av Andy biersack (sångare i bvb).

Om ni undrar varför det ibland ät stavfel i inläggen Sp beror det på att jag bloggar frön mobilen, och på den finns ju den underbara uppfinningen autocorrect *notice the sarcasm* och den ändrar orden till vad den känner för. Mina kompisar kan få väldigt intressanta sms...

Bestämde mig i torsdags att sortera mina promarkers, och samtidigt räknade jag dem. 136st som tillsammans kostat 4 500kr. Dog halvt när jag upptäckte det.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej! I denna bloggen kommer jag att blogga om vad jag tecknar och hur jag gör, kommer även vara lite om mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vem Mark Crilley är? Vad tycker du om honom då?
 Ja absolut! Han är grym!
 Ja, men tycker inte han är så bra.
 Nope

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards