mydrawingsandmylife

Alla inlägg under oktober 2013

Av eleonore - 23 oktober 2013 19:02

Hallooo! Sorry att det inte kommit upp så mycket på bloggen, men har haft mycket att göra med skolan och sådant. Men tänkte visa hur jag gör när jag färgläggerben klänning med promarkers.
Visar kanske i ett annat inlägg hur jag färglägger hud och hår?
Hoppas ni är nöjda med detta inlägget!

Använde dem tre färgerna. Blossom, Rose pink och Pink lobster

Sedan så använder jag Blossom som kommer vara grunden. Der är viktigt att färgen blir jämn och inte mörkare på ett ställe och ljusare på ett annat.

För att få det att se ut som veck på klänningen och bli lite 3D effekt så använder jag en färg som är lite mörkare än den förra, och lägger den på alla kanter på sidorna. Jag använde Rose pink.

För att skapa skuggor använde jag den mörkaste färgen, Pink lobster. Jag bestämde att ljuset skulle komma från höger sida, alltså skuggorna hamnar på vänster sida. Jag lagt alltså Pink lobster BARA på VÄNSTER sida av klänningen och sedan på nederkanten. När jag var nöjd så använde jag min blender för att ta bort och ljusa upp färgen.

När jag är nöjd och allt är klart så använder jag en Fineliner på alla kanter och sådant, allt det man ritade med blyerts. Använde Staedtler pigment liner storlek 0.05 och 0.2

Presentation

Hej! I denna bloggen kommer jag att blogga om vad jag tecknar och hur jag gör, kommer även vara lite om mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vem Mark Crilley är? Vad tycker du om honom då?
 Ja absolut! Han är grym!
 Ja, men tycker inte han är så bra.
 Nope

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards