mydrawingsandmylife

Alla inlägg under september 2013

Av eleonore - 28 september 2013 20:40

Hey! Har fått gjort hyfsat mycket denna veckan tycker jag! Har redovisat 2 steg, redovisat grupparbete i SO och haft biologi prov. Var hos min syrra i måndes och torsdes, på fritidsgården igår och bio idag! Fullpackad vecka! Har även hunnit med en One direction teckning till ett grupparbete till svenskan!

Av eleonore - 25 september 2013 16:47

Hallo! Här kommer två bilder jag ritade i helgen, det är porträtt som ni ser. Är faktiskt nöjd med dem, brukar inte bli nöjd med mina porträtt.
I dessa använde jag en vanlig blyertspenna, sen skugga jag med en blyertspenna med mjukhetsgraden 6B (mjuk och lätt att smeta ut) och sen på dem mörkaste delarna så använde jag en svart crayon pencil. Hade en bild framför mig som jag kollade på vart allt skulle va.
Ps. kommentera/Maila gärna mig vad ni vill att jag ska blogga om och ge förslag!  

Ruki som är sångare i The GazettE, japanskt visuel kei band, google it.

Reita som spelar bas i The GazettE.

Av eleonore - 23 september 2013 20:35

Halloooo! NU tänkte jag ge lite tips och trix! VI börjar med promarkers!

Promarkers: (som jag själv använder och älskar) För och nackdelar, För: Starkfärg, många nyanser att välja mellan, håller länge, finns i flerpack, fungerar även om man haft korken av i drygt 24h (I have done that mistake) lätta att blanda, lätta att få tag på. Nackdelar: Ganska dyra (ca 35kr/st beroende på vart man köper dem) går inte att fylla på, svåra att hantera om man är ovan, blöder igenom pappret om man inte köper speciellt papper (som kostar en del).

Copic: (har aldrig använt, men har hört mycket om dem. Ska vara ungefär som promarkers) För:Inte runda (alltså dem rullar inte iväg) går att köpa refil. Nackdelar: svåra att få tag på, kostar ungefär lika mycket som promarkers.

Blyerts: (använder mig av det ibland) För: Lätt att använda, finns olika mjuk och hårdhets grader att välja mellan (hb,7b, 6b, 5h, 8h etc) man kan köpa blyertspennor ÖVERALLT, billigt, snyggt resultat om man tränat, lätt att skugga och ändra. Nackdelar: smetar väldigt mycket t.ex på handen (ooopsii), krävs träning för att få till skuggingarna rätt.

Detta var lite vad JAG tycker om olika pennor och tekninker. Hoppas ni är nöjda! 

Av eleonore - 22 september 2013 13:36

Hej! Sitter och skriver på min laptop, som jag har inga bilder på, annars hade jag fixat bild men tänkte inte så långt! haha. Kommer framför allt att blogga om vad jag ritar och hur och kommer lägga ut lite process bilder, men det kan även dyka upp bilder om mitt liv.   Om ni har några tips på vad jag kan blogga om/ rita eller frågor så kan ni kommentera det här eller maila mig det. 

Min email: mydrawings.fraga@gmail.om

Min instagram: my_drawings_010206

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej! I denna bloggen kommer jag att blogga om vad jag tecknar och hur jag gör, kommer även vara lite om mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vem Mark Crilley är? Vad tycker du om honom då?
 Ja absolut! Han är grym!
 Ja, men tycker inte han är så bra.
 Nope

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards